Reklama zewnętrzna

Reklamy zewnętrzne Producenci i usługodawcy starają się dotrzeć do swoich klientów…

Reklamy zewnętrzne

Producenci i usługodawcy starają się dotrzeć do swoich klientów w różnoraki sposób. Codziennie spotykamy się z natłokiem informacji, które najczęściej przekazywane są w formie reklam. Nasze zmysły karmione są ofertami ze wszystkich stron. Wiedzę na temat oferowanych dóbr czerpiemy z telewizji, prasy, radia oraz coraz częściej Internetu. Z biegiem czasu reklamodawcy opracowali unikalne metody służące do przyciągnięcia klientów. Chwytliwe slogany, wykorzystywanie znanych z popkultury motywów czy angażowanie znanych osobistości to tylko niektóre z nich.
Jednym z częściej spotykanych sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta i zachęcenia go do zakupu dóbr lub usług jest reklama zewnętrzna. Polega ona na znalezieniu potencjalnego klienta poza jego miejscem zamieszkania. Najczęściej jest ona prezentowana na tzw. nośnikach reklamy, do których zaliczamy tablice reklamowe, słupy ogłoszeniowe, billboardy, wiaty przystanków, telebimy itp. Celem reklamy zewnętrznej jest dostarczenie nam informacji o dobrach lub usługach o konkretnej porze dnia, w specyficznym miejscu. Zabieg ten powoduje, iż potencjalni klienci są bardziej zainteresowani produktem dzięki pewnym okolicznościom, które wywołuje reklamodawca.
Reklama zewnętrzna jest często krytykowaną formą zachęcania klientów, gdyż uważa się, że oszpeca krajobraz lub odciąga uwagę od wartościowych obiektów i zabytków. Przez swoją natarczywość może również wywoływać niekorzystne zachowania u odbiorców. Ze względu na ogromne nakłady energii lub chemikaliów reklama zewnętrzna nie zyskała również aprobaty w środowisku ekologów.

Zobacz także pozostałe artykuły:

Related Post

top